ČEMU SE VĚNUJEME
Podpora vzdělávání
Věnujeme se rozvoji nejen našich aktuálních zaměstnanců, ale i těch, na které ještě pracovní život čeká. V rámci propagace huti a jednotlivých pozic se účastníme zajímavých vzdělávacích programů
pro žáky základních škol a snažíme se jim ukázat, že studium těchto oborů má smysl.
V budoucnu se totiž mohou připojit v naší huti do dalších rozvojových projektů, které posunou
jejich talent a zkušenosti na další level. Máme radost, když vidíme, že naše práce má smysl.
Zaměstnanci mohou projít talentovým programem, připojit se k rozvojovému klubu nebo zakusit,
jaké to je, učit se pomocí virtuální reality.
Talent program
V roce 2011 vyhlášen jako jeden ze tří nejlepších
personalistických projektů v ČR. Od té doby jím
prošlo mnoho šikovných a schopných zaměstnanců.
Vybraní jedinci s potenciálem na další růst absolvují development centrum s následným vytvořením
plánu školení, koučingu, stínování apod.
Talenti mají možnost se setkat s vrcholnými
managementem společnosti a spolu diskutovat
o budoucnosti firmy, stejně tak se účastní
zajímavých projektů a exkurzí.
Talent klub
Moderované besedy, kdy se naši talentovaní zaměstnanci a zaměstnankyně setkávají
se zajímavou a inspirativní osobností.
Například Jiří Ježek, šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa, v současnosti nejúspěšnější cyklista celé paralympijské historie.
Steel akademie
Dlouhodobý vzdělávací program pro odborníky
v hutním průmyslu, jehož cílem a hlavním
přínosem je rozšířit znalosti odborníků z Liberty
o mezinárodní zkušenosti a novinky z posledního výzkumu a vývoje v oboru a následně je uplatnit
v praxi. Témata do odborných diskusí si navrhují zaměstnanci sami. Interaktivní workshopy jsou velmi oblíbenou platformou, jak sdílet unikátní know-how. Hlavním partnerem projektu je
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava.
Leadership akademie
Jedná se o ucelený program zaměřený na prohloubení a rozvoj měkkých, manažerských,
ale i tvrdých kompetencí. Cílem Leadership
akademie je připravit klíčové nástupce
a manažery na možné budoucí náročnější
a zodpovědnější role.
Gender Diverzity
Nabízíme rozvojové programy pro ženy formou koučingu, mentoringu nebo školení na míru. Pořádáme Gender kluby, kde si zveme zajímavé hosty. Sdílíme zkušenosti z genderové problematiky se zástupci různých firem, diskutujeme na téma work-life balance a učíme se slaďovat rodinný
a pracovní život v rámci workshopů. Umožňujeme flexibilní formy práce na pracovištích, kde jsou
pro to provozní podmínky (pružná pracovní doba
a home office). Podporujeme zaměstnance
a zaměstnankyně na mateřské a rodičovské
dovolené. Podporujeme ženy na manažerských pozicích (finanční cafeterie na služby, které
zjednoduší váš work-life balance – sladíte
snadněji pracovní a rodinný život).
Živá knihovna
Živá knihovna povolání a studijních možností
je zaměřena na představení určitých technických oborů středních škol. Jde zejména o propojení teorie s praxí a již několikátým rokem probíhá
ve Světě techniky v Dolní oblasti Vítkovic .
Cílem je představit v pár minutách povolání pomocí prezentace, po nichž je velká poptávka
na trhu. V prostorách jsou potom rozmístěny
stanoviště firem, kde se studenti mohou doptat na různé otázky, které nestihli během přednášky nebo sami si vyzkoušet povolání v praxi.
Řemeslo má zlaté dno
Projekt „Řemeslo má zlaté dno“ je interaktivní soutěž v odborných dovednostech pro žáky devátých tříd. Je to ve spolupráci s odbornými učilišti a středními odbornými školami.
Pro žáky je připraveno 18 interaktivních stanovišť, na kterých se prezentuje konkrétní řemeslo či obor praktickým úkolem. Pod odborným vedením si žáci v rámci soutěže ověří vlastní předpoklady pro různorodé činnosti související s daným oborem. Součástí projektu je program
s prezentací jednotlivých škol a učilišť
s praktickými ukázkami činností
a vystoupením.
Kdo zná a umí, ten si píská
Nový projekt, který kontinuálně navazuje na projekt Řemeslo má zlaté dno. My se ho účastníme ve
spolupráci se střední průmyslovou školou.
V projektu soutěží několik základních škol
v několika technických oborech. Každý obor
byl praktickou ukázkou konkrétních kompetencí.
Jednotlivé úkoly připravili studenti středních škol jako SŠ elektrotechnická Ostrava, Vítkovická
střední průmyslová škola, Střední škola stavební
a dřevozpracující Ostrava, kteří zároveň dozorovali plnění jednotlivých disciplín, Například při soutěžní disciplíně oboru „obráběč kovů“ měli žáci za úkol vyřezat závit do železa a museli uplatnit přesnost
a manuální zručnost. Je zajímavé sledovat,
jak se interaktivní formou žáci učí zvládat
dovednosti potřebné k danému oboru.
Rovné příležitosti
Rovný přístup ke všem bez ohledu na věk, pohlaví, vyznání, rasu nebo jiných odlišností je pro nás samozřejmostí. Všichni v naší společnosti mají stejnou příležitost a možnost se dál rozvíjet
a posunout.